It Must Have Been Love

http://hersweetestimmortal.blogspot.com

center>
Friday, April 9, 2010
:: Reminscing the past, where I started. ::


Congratulations to Kak Nor.
Selamat Pengantin Baru.
=))

Simple yet exclusive.
Held at Vivocity.

The pictures.
The videos.
Made me realized
I need a companion one day.
A passionate lover.
A good husband.
HAHA!
Senang cakap aku pon nark kawin kay.
Hehehe!
Gatal!

Moving on.
(All pictures is well overdue, used to be, BEFORE.)
Lately I have been thinking bout my future.
Ya I’m working on it.
Just that people don’t get the picture
I wanna settle something first.
It will be on the 14th.
Some shit I need to clear.
Then from there I can think clearly.
What I really want out of my life.
Besides than making my parents proud of me

Despite all those nonsense I did.
I know I upset them in many ways.
They still believe I will make them proud one day.
On which makes me stress at times.
But it does touch my heart.
It is a HIGH expectation they put.
I’m not trying to give them HIGH hope.
But I want the best for them
Like how they want the best for me.

Fuhh.
Berat tanggungjawab ku sebagai anak.
Berat lagi tanggungjawab ibu dan ayah.
Haiz.
First thing first,
What I’ve promised.
I will bring them to Mecca.
Sponsor for their Haji’s
Sekurang2 nya tak dapat buat lain
Yang satu ni MESTI.
Coz budi yang drg taburkan.
Aku tak akan pernah mampu bagi.

Insyallah.
I believe I can make it through.
Allah will always be my side.
I believe Allah hear my prayer.
And grant this wish.


Satu hari.
Dan itu pasti akan terjadi
Dan saat hari tu tiba.
Ku yang akan mengiringi mereka.
=,)

Susah bile kite nark fikir dengan jernih.
Bila pedoman hidup kite terhenti seketika.
Hilang arah tujuan.
Pudar semangat hidup.

Seperti Solat ku tidak berkiblat.
Sperti Solat ku tidak berwudhuk.

Memang dunia yang buat ku buta seketika.
Bukan syaitan.
Tapi diri aku sendiri.


Mane hilang nyer Iman?
Ape cinta sesame insan
Buat ku lepa cinta pade Tuhan.

Ape cinta yang ku damba seumur hidup
Buat ku lupe cinta sejati ku pade Tuhan.

Secacat-cacat manusia
Adalah bile cacat akidahnye.
Cacat pedoman nyer.
Cacat iman nye.
Bukan sifat nye.
Dan aku adalah satu dari golongan itu.

“I want her to be like the past, she was my lil’ angel”

Ape harus ku nangis?
Menahan air mate.
Sedangkan aku yag pilih jalan yang sesat ini?

Bile kali terakhir aku rase diri suci
Dibasahi wudhuk.
Bile kali terakhir aku rase diri tenang
Ke arah kiblatku.
Bile kali terakhir aku rase diri indah
Berkalimah ayat-ayatNya.
Bile kali terakhir aku rase diri sempurna
Dekat pada-Nya.

APE AKU TARK RASE MALU KE?

All this make me think.
Why I drove myself far from God.
Whereas I want Him to be near me.


Ku salah satu insan yang nark dekat
Dengan Tuhan
Tapi buta dengan keindahan dunia
Sedangkan Dunia itu pon ciptaan-Nya.
If they miss the old me.
I miss myself more.
Yang selalu tark lepa bile masok waktu.
Yang tenang berzikir.
Yang indah di mata orang
Dan juga di sisi Allah.


Bile saat itu kan kembali?

Labels:


Yours Truly, Ella @ 12:45 AM

I Am Who You're Not

I'M NOT ARROGANT BUT
I'M NOT POPULAR TO BEGIN WITH
JUDGE ME IN ANYWAY YOU WANT
THAT'S NOT MY FUCKING PROBLEM.
=)))

Photobucket
070890
Leo-Strong Personalities
BLISSFULLY ATTACHED.
WHITE Lover
Chocolate is Loved.
Admin Asst(Sales & Accounts) cum Receptionist,
FAMILY is my EVERYTHING.
FRIENDS are my HAPPINESS.
My Boyfriend=My Other Half.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

( Back to the top, Baby )


<$BlogDateHeaderDate$> @ <$BlogItemDateTime$>: <$BlogItemTitle$>
<$BlogItemBody$>